ניתוח הנפקה סוף ינואר
בתאריך 18.01.012 ביצעה החברה הנפקה של סדרה י במסגרת הרחבה של הסדרה הנסחרת
היקף ההנפקה 160 מיליון ₪, 80% מסך ההנפקה הוזמנו ע"י משקיעים מוסדיים.
תנאי האג"ח
האג"ח קבלה דירוג ilA ע"י מעלות
• להבטחת פירעון האג"ח תשעבד החברה לטובת הנאמן בשעבוד קבוע ראשון בדרגה, ללא הגבלה בסכומים, את כל הרכבים שיפורטו ב"רשימת הרכבים" ולרבות זכויות הביטוח בגין גניבה או אובדן.
• ישנם מס' עילות לפירעון מיידי:- אם החברה לא תפרע סכום כלשהו שיגיע ממנה בקשר לאג"ח בתוך 14 יום לאחר שהגיע מועד פירעונו.
• אם יממשו בעלי השעבודים את השעבודים או תבוצע פעולה של הוצאה לפועל או יוטל עיקול או ימונה כונס נכסים.
• לחברה ישנה זכות לפדיון מוקדם.
4.01 | תשואה ברוטו |
2.92 | תשואה נטו |
106.29 | פארי ברוטו |
106.12 | פארי נטו |
1.37 | מח"מ ברוטו |
0.72 | מקדם תשואה ברוטו |
0.77 | מקדם תשואה נטו |
הצמדה למדד |
תחום העיסוק של החברה הינו ליסינג תפעולי לחברות וארגונים. חברת הליסינג היא למעשה מוסד מימוני שנותן לחברות המשכירות שירותי מימון לרכישת הרכב, בנוסף לתפעול השוטף והאחזקה. לאור זאת, חברות הליסינג זקוקות למזומנים בהיקף משמעותי ולכן רמת המינוף שלהן גבוהות מאוד.
החברה משכירה כלי רכב פרטיים כאשר היא מקבלת תשלום חודשי קבוע אשר נעה בד"כ בין שנתיים לארבע שנים בתום תקופת השכירות מוכרת החברה את הרכבים בשוק המכוניות המשומשות כאשר בתמחיר הרווח למכיר המכירה יש כמובן משקל מהותי מאד ברווחיות עסקת הליסינג. חשוב לציין שמחיר רכישת הרכב בד"כ נמוך ב-15% ממחיר הרכישה ע"י צרכן רגיל.
תחשיב מהיר
אם ניקח בחשבון 85% ממחיר לצרכן ופחת של 15% כל שנה יוצא שהרכב רשום בספרי החברה בסכום של 47% מעלותו לאדם פרטי יוצא שאם החברה מוציאה לשוק אחרי שלוש שנים את הרכב בלמעלה מ50% מעלותו המקורית לצרכן ובדרך כלל מוכרת למעלה מזה מכאן רווחיותה.
תקציר מאזני
לחברה הון עצמי של 700 מיליון ₪ אשר מהווה 10% מהמאזן של 7 מיליארד ₪ החוב הכולל של החברה הינו 4.2 מיליארד ₪ נתון מדאיג.
ההכנסות השנתיות של החברה הינו 3.5 מילארד ₪ היוצרות רווח תפעולי של 300 מיליון ₪.
מצב הנוכחי אשר מאפשר החזר חוב.
הגיבוי של האג"ח בעסקאות ליסינג ייצר מנגנון של החזר קרו וריבית כל רבעון.המייצר עבור המשקיעים תזרים קבוע של קרו וריבית.